2014. február 3., hétfő

Ribizli,eper és málna szörp hidegen


2 kg gyümölcsöt megmosunk ,lecsepegtetjük.A ribizlit leszemezzük ,összeturmixoljuk,ráhintünk 1 dkg citromsót,1 dkg szalicilt,összekavarjuk.
Rátöltünk 3 l hideg vizet és 24 órára hűvös helyre tesszük.Másnap gézen,nyomkodás nélkül lecsepegtetjük a levet,hozzáadunk 4 kg cukrot és újabb 48 órára hűvös helyre tesszük,közben sokszor felkavarjuk.Amikor a cukor felolvadt üvegekbe töltjük és dugaszoljuk.

7 liter finom szörp lesz ebből az adagból,amely felbontva sem romlik meg,évekig eláll és tökéletesen megőrzi a friss gyümölcs aromáját .

5 megjegyzés:

  1. A szalicil a vérben sokáig kimutatható, rombolja a központi idegrendszert, a nyálkahártyát, a veséket és csökkenti a vérnyomást és bélvérzést okoz. Mellesleg rákkeltő is. Épp ideje volt, hogy a kiskereskedelmi forgalmazását is megtiltsák.

    VálaszTörlés
  2. Kedves szakértő!
    Én is tisztában vagyok a szalicil használatáról,de ha nyersen szeretném tartósítani a szörpöket,hogyan lehet megoldani,mert ha felfőzöm oda a vitamintartalma,akkor inkább a szalicil,vagy a nátriumbenzoát.Kíváncsi vagyok Te hogyan tartósítod,ha elárulod lehet én is úgy készítem ezután.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Fery!

    Nem értem az írásod, így válaszolni sem tudok!

    VálaszTörlés
  4. A cukor ártalmasabb a szalicilnál

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...