2015. január 23., péntek

Párolt savanyú káposzta,füstölt oldalassal és burgonya krokettel tálalva


Hozzávalók 6 személyre:

Füstölt oldalas, személyenként 2-3 db
5 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 evőkanál télire eltett ételízesítő Ételízesítő
Bors, paprika, ha szükség só, mert az oldalas sós.
1 evőkanál zsír.

Az oldalast kisebb darabokra szeletelem 1-2 csontonként. Forró vízzel leöntöttem, több léből jól átmostam.
Egy edénybe felolvasztottam a zsírt, beleraktam az oldalas darabkákat. Hozzáraktam a vékony laskára megvágott hagymát, kevés vizet öntöttem alá és puhára pároltam, ha szükség vizet öntve alá. Mikor majdnem puha a hús és a hagyma is, fűszerezem, bors, paprika, ha szükség só, hozzáteszem az ételízesítőt, és együtt készre párolom.

PÁROLT KÁPOSZTA

Hozzávalók:

1 közepes fej káposzta
1 fej hagyma
1 kanál zsír
Bors, pirospaprika

A káposztát leveleire szedjük és lehornyoljuk, majd hideg vízben átmossuk, 5-6 levelet egymásra teszünk, felcsavarjuk, és vékony szálasra megvágjuk.
A hagymát apró kockákra vágjuk, a zsíron kicsit megdinszteljük, megszórjuk pirospaprikával, hozzátesszük a káposztát, megszórjuk borssal, felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje, ha elfövi a vizet, pótoljuk, de mindig csak annyit hogy a káposzta tudja elfőni, és puhára pároljuk.



SAJTOS BURGONYA KROKETT

4 db közepes burgonya
10 dkg reszelt sajt
5 evőkanál liszt
1 tojás
1 teáskanál só
Zöldpetrezselyem
Szerecsendió (elhagyható)

A panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa
Olaj a sütéshez

A burgonyát megfőzzük és áttörjük. Mikor kihűlt hozzáadjuk a lisztet, reszelt sajtot, tojást, sóval ízesítjük. Apróra vágott petrezselyem zöldet teszünk hozzá.
Összegyúrjuk, és henger alakúra formázzuk. Lisztel, megszórjuk a deszkát, és egyenként belehempergetjük majd tojásba, és zsemlemorzsába forgatjuk, nem túl forró olajban kisütjük.

Tálalásnál tejfölet kínálunk hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...