2017. október 6., péntek

Túrós galuska



Hozzávalók a galuskához:

0,5 kg liszt
3 tojás
Csipetnyi só
Víz

25 dkg tehéntúró (nem édes túró)

Egy tálban a sóval felverjük a tojásokat, hozzátesszük a lisztet és annyi vízzel keverjük össze, hogy közepes sűrűségű sima tészta legyen.
Forró sós vízbe szaggatjuk, ezt a fajta galuskát én mindig kanállal szaggatom és minden galuska után belemártom a kanalat a forró vízbe, így könnyedén lejön, a kanálról nem ragad hozzá.

Ha a tészta megfőtt feljön a víz tetejére, akkor leszűrjük, leöblítjük és forró vajba vagy zsírba forgatjuk, rárakunk 25 dkg túrót (nem juhtúrót, azt én nem kedvelem, hanem sajtból készült tehéntúrót) összemelegítjük, de csak addig, amíg a túró olvadni kezd. Szórhatunk rá kis kockákra vágott kisütött szalonnát és adhatunk hozzá tejfölét.


6 megjegyzés:

  1. Szia, ne haragudj a túró meg a sajt nem ugyanaz. Az 2 fajta tejtermék, ezt mért nem értik meg az erdéiek. Már egyesek. A sajt olvad a túró nem. Bocsi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a gomolya megfelelő ehhez az ételhez.

      Törlés
    2. Kedves Névtelen!
      Alább leírtam hogyan készítem a túrót, ugyanaz mint a gomolya, csak én tehéntejből készítem, a juhból nem szeretem.
      A receptben is leírtam, hogy nem édes túró.
      Mindenki készítse saját ízlése szerint, mi így szeretjük.

      Törlés
  2. Szia kedves!
    Valami félreértés történt. Mi Erdélyiek a sajtból készítjük a túrót, én kimondottam a tehénsajtból, mert a juh sajtot nem szeretem. A sajtot ledarálom, sózom, jól össze gyúrom, pár napig érlelem, aztán kilós csomagokban fagyasztom, szüleink dézsában tartották, mivel abban az időben még nem volt lehetőség fagyasztani. És hidd el a jó túró is olvad, nem édestúróra gondolok amit tejből és citromlével vagy ecettel összefuttatva készítek. Ha a képre ránézel is látszik, hogy olvad. Ha jól tudom Te is Erdélyi vagy és tisztában vagy ezekkel az eljárásokkal.

    VálaszTörlés
  3. A tehéntúró másik változatáról itt https://rozikonyha2.blogspot.com/2015/05/tehenturo-keszitese-hazilag.htmlírtam

    VálaszTörlés
  4. Valahol azt olvastam, hogy a túró, amit aludttejből készítünk,
    is egyfajta sajt. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...