2016. szeptember 9., péntek

Vinettés (padlizsános) zakuszka


Hozzávalók:

10 kg vinetta (padlizsán)
10 kg gogos ((paradicsompaprika)
2 kg hagyma
3 l sűrített paradicsomlé
2 l főzőolaj
Fűszerek: ízlés szerint só, őrölt bors, 6-8 babérlevél, cukor
Tartósítószer

A padlizsánt faszénen vagy pléh lapon megsütjük, tisztítás után ferdére állított deszkára rakva a levét lecsurgatjuk.
A hagymát megtisztítva húsdarálón ledaráljuk.
A gogost, alapos mosás után lecsurgatjuk, húsát szeletekre vágjuk, az ereket kivágjuk, majd húsdarálón ledaráljuk.
Nagy fazékban 1 l olajat felforrósítunk, beletesszük a hagymát és kissé megpároljuk. Belekeverjük a húsdarálón átengedett vinettét, gogost, paradicsomlevet, hozzáöntjük a többi olajat fűszerezzük és lassú tűzön állandó keverés mellett addig főzzük, amíg keverés közben jó krémes lesz, és az olaj feljön a tetejére. Ekkor kell belekeverni a tartósítószert, én nem kevertem bele, üvegekbe szedés után mindenik üveg tetejére szórtam késhegynyi szalicilt, majd felbontás után leveszem a tetejéről.
Forrón előmelegített üvegekbe szedjük, ledugaszoljuk, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Van, ki nem használ tartósítószert, én nem mertem reszkírozni főleg ilyen nagy adag után, 24 hét dl-es üveggel lesz ebből az adagból. Sajnálnám kidobni nem beszélve mennyi munkát vesz igénybe. Döntse el mindenki, használ vagy nem tartósítót. 
És hogy biztosabb legyen, lezárás után nagy lábasban kidunsztoltam és a forró vízben letakarva hagytam kihűlni.

Megpróbáltam egy keveset botmixerrel pépesíteni, azután raktam üvegekbe, de a vélemények alapján jobban szeretik inkább darabosabban.
Így néz ki pépesen, lényegében az ízvilágán nem változtat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...